poniedziałek, 8 czerwca 2015

Sałatka z paluszkami surimi

Hej ! Pewnie dużo osób jest za jak i przeciwko jedzeniu paluszkom krabowym  . Co prawda ich skład nie jest zachęcający , ale wybrałam akurat te z największą zawartością mięsa rybnego . Kupiłam je w sklepiku z kuchniami świata . Poza tym moja koleżanka podała taką sałatkę na swoich urodzinach i zakochałam się w jej smaku . Co prawda zrobiła ona ją z majonezem i makaronem jajecznym , ja natomiast nieco ją odchudziłam i wyszła równie pyszna :)



                          

Składniki :
- paczka mrożonych paluszków surimi
- 1 świeży ogórek
- 1 mała cebula
- 1 saszetka ryżu pełnoziarnistego
- 2 jajka
- pół pęczka koperku
- 2 ząbki czosnku
- sól , pieprz
-  jogurt naturalny
- sok z cytryny
- odrobina ketchupu (opcjonalnie )

Przygotowanie :
Na początku rozmrażany opakowanie paluszków krabowych w ciepłej wodzie . Gotujemy ryż według instrukcji na opakowaniu , a także dwa jaja na twardo.

Obieramy  ze skórki ogórka i kroimy go w mała kosteczkę . Cebulę również kroimy w kostkę i wrzucamy do miski wraz z ogórkiem .
Gdy jajka będą gotowe kroimy je i dodajemy wraz z ugotowanym ryżem do miski z ogórkiem i cebulą.
Kroimy paluszki krabowe w małą kosteczkę i wrzucamy do pozostałych składników .
Siekamy koperek i posypujemy sałatkę a następnie zabieramy się za sos :)

Sos: Do jogurtu naturalnego dodajemy sok z cytryny , pieprz , sól , dosłownie odrobinę ketchupu (opcjonalnie ).

Na końcu polewamy sałatkę sosem i dokładnie mieszamy aby wszystkie skłądniki dokładnie się połączyły :)

Gotowe ! Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz