piątek, 13 lutego 2015

Mintaj w sosie pomidorowym

Witajcie Kochani :) Jak Wam mija piątkowy wieczór ? Macie jakieś plany ? Ja wybieram się na urodziny mojej koleżanki z pracy .. dlatego przed takim wydarzeniem musiałam się trochę najeść :) Wiem , że na pewno ciężko będzie mi się oprzeć dzisiaj takim przekąską jak czipsy , hmm.. no ale  jestem tylko człowiekiem , a poza tym wczoraj nie zjadłam ani jednego pączka :) Z racji tego , że dzisiaj jest puątek - jest i rybka ! :)


SKŁADNIKI :
- 2 filety z mintaja
- koperek
- cytryna
- pieprz czarny , sól , suszony koperek, czosnek granulowany
- oliwa

Składniki na sos:
- 5 małych pieczarek
- 1 papryka ( ja użyłam zielonej bo akurat taka była w lodówce)
- oliwa
- 1 duża cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1 puszka pomidorów krojonych
- przyprawy ( natka pietruszki, bazylia , pieprz czarny , papryka ostra , czosnek granulowany , bazylia suszona)

PRZYGOTOWANIE :
 Na początku smarujemy oliwą folię aby rybka nam nie przylegał po upieczeniu , przekładamy ją na folię aluminiową i posypujemy z dwóch stron solą , pieprzem ,koperkiem suszonym, a następnie skrapiamy sokiem z cytryny . Siekamy świeży koperek i obficie posypujemy mintaja .  Zawijamy w folię i pieczemy w piekarniku  20 - 25 minut w temperaturze 100 stopni.

W tym czasie przygotowujemy sos . Siekamy cebulę i czosnek w kostkę i wsypujemy na rozgrzaną patelnię z dodatkiem jednej łyżki oliwy . W tym czasie kroimy paprykę oraz pieczarki i dodajemy do cebuli i czosnku gdy już będą miękkie .

Dusimy na patelni warzywa , gdy już nieco zmiękną dodajemy 1 puszkę pomidorów i obficie przyprawiamy bazylią ( przede wszystkim ) i resztą przypraw . Mieszamy co jakiś czas aby nic się nie przypaliło .

Po upływie 25 minut rybką i sos powinny być gotowe. Wyjmujemy mintaja z piekarnika , przekładamy na talerz i polewamy sosem .

Naprawdę niebo w gębie ! Polecam gorąco ten przepis ! :)
Miłego wieczoru :) !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz