piątek, 3 lutego 2017

Dietetyczne porosołowe pierogi !

Hej kochani ! Pewnie wielu z Was zastanawia się co zrobić z kurczakiem który został z rosołu poprzedniego dnia , też miałam ten dylemat i postanowiłam zrobić pierogi .
Nie robiłam jakąś mega dużą ilość pierogów (chociaż teraz żałuje ) , bo zostały tylko 4 małe pałki z kurczaka , nie wiem ile dokładnie pierogów  mi wyszło ale mniej wiecej 25 sztuk ;)





SKŁADNIKI na ok.25 sztuk :

FARSZ:
- 2 pałki z kurczaka ( możecie też użyć udek lub innego mięsa , które zostało z rosołu )
- warzywa z rosołu  ( marchewka, pietruszka , cebula , to co Wam zostało )
- szczypta pieprzu , i przyprawy do kurczaka

CIASTO : ( trochę mi zostało )
-  2 niepełne szklanki mąki orkiszowej
- 1/3 szklanki mąki pszennej
- 1 jajko
- 200 ml bardzo ciepłej wody
- szczypta soli i czosnku granulowanego
-trochę mąki do podsypywania
- łyżka oliwy




PRZYGOTOWANIE :

Zaczęłam od ciasta . Należy wymieszać na stolnicy mąki , dodać sól i czosnek , wbić jajko i zagniatać widelcem .

Dolewać bardzo ciepłej wody powoli (nie wszystko naraz) ciągle zagniatając. Wyrabiamy ciasto aż będzie elastyczne , jeśli będzie się za bardzo kleić należy dodać więcej mąki orkiszowej .
Następnie odstawić  na pół godziny w suche miejsce i przykryć ściereczką .

 W oczekiwaniu na ciasto można zacząć przygotowywać farsz. Jest banalnie prosty , wystarczy obrać kurczaka z mięsa i wrzucić wraz z warzywami pozostałymi z rosołu do blendera , można dodać pieprz i przyprawę do kurczaka jeśli chcemy żeby był bardziej ostry ;)

Ciasto rozwałkować , podsypać mąka jeśli trzeba .  Wycinać kółka szklanką od Was zależy jaka wielkość , dodać farsz i sklejać .

Na sam koniec zagotować wodę z dodatkiem soli i gotować ok . 5 minut .

SMACZNEGO ! ;)





2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zrobiłam pierwszy raz , bo szczerze mówiąc nie chciałam wyrzucać mięsa z rosołu i naprawde są megaa dobre , szczególnie farsz nawet nie trzeba jakoś bardzo doprawiać :)

      Usuń