wtorek, 3 marca 2015

Naleśniki z kurczakiem i warzywami

Ostatnio mam jakąś fazę na robienie zdrowszych wersji tych niezdrowych posiłków- takich jak hamburgery , kebaby itd.. Przechadzając się po krakowskim rynku,  otwarte drzwi lokalnych fast foodów zapraszały  i kusiły mnie , aby wejść do środka i kupić dla przykładu  kebaba . Miałam chwilę słabości ale stwierdziłam , że wrócę na mieszkanie i zrobię sobie zdrowszą wersje czegoś takiego   . Dlatego też dzisiejszego dnia powstały naleśnikowe tortille , ze świeżymi warzywami i kurczakiem .  Smakiem naprawdę nie różnią się dużo od tych , które są w przydrożnych budkach , są również dużo tańsze . 

     




Składniki::
 CIASTO( wyszło mi 5 placków ) :
- 1 szklanka mąki pszennej pełno ziarnistej
- 2 jajka
- 1 szklanka mleka
- 2 łyżki oliwy
- 1 łyża siemienia lnianego
- szczypta soli
                                               



FARSZ:
- 2 pojedyncze piersi z kurczaka
- pół świeżego ogórka
- 1 pomidor
- pół białej cebuli
- pół czerwonej cebuli
- oliwa do smażenia
- przyprawa do kurczaka , suszony koperek , pieprz , sól , ostra papryka 

SOS (KOPERKOWO - CZOSNKOWY)
-pół jogurtu naturalnego
- 2 łyżki suszonego koperku
- 2 łyżki czosnku granulowanego ( ja nie miałam świeżego , ale jeśli macie to 1-2 ząbki wystarczą)
- szczypta pieprzu czarnego
- sok z cytryny

                                                             







Przygotowanie :
Ciasto:
Na początku przygotowujemy ciasto .  Wszystkie składniki umieszczamy w miseczce i mieszamy dokładnie . Możecie użyć miksera , aby było szybciej i dokładniej , Ja wymieszałam je trzepaczką .
Odstawiamy na bok i zabieramy się za robienie farszu .

Farsz:
Kroimy białą cebulę i kurczaka w drobną kosteczkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z dodatkiem jednej łyżki oliwy . Dodajemy przyprawę do kurczaka , koperek , pieprz , sól, ostrą paprykę , mieszamy aby wszystko się ładnie połączyło , zmniejszamy ogień i dusimy pod przykryciem około 15 minut .

W czasie gdy kurczak się dusi kroimy pozostałe warzywa w drobną kostkę , przekładamy do miseczki i przygotowujemy sos.

Sos:
 Wystarczy jogurt skropić sokiem  z cytryny i wymieszać ze wszystkimi przyprawami .

Po zrobieniu sosu i skrojeniu warzyw ,kurczak powinien jeszcze chwilę się dusić więc można zacząć smażyć naleśniki aby wszystko było ciepłe .
Zatem ... na osobną rozgrzaną patelnię z dodatkiem 1 łyżki oliwy wylewamy jedną chochelkę ciasta , rozprowadzamy je równomiernie  i smażymy około 2 minut z każdej strony .

Na upieczonym naleśniku rozprowadzamy sos , następnie na środek wykładamy kurczaka , warzywa i zwijamy .

 Danie jest bardzo sycące ja zjadłam dwa takie naleśniki i już nie mogłam , resztę zostawiam dla mojej drugiej połówki :)


4 komentarze:

  1. Na pewno pyszne. Jednak słyszałam, że połączenie surowego ogórka z pomidorem niszczy wit. C. W telewizji śniadaniowej mówiła dietetyczka, że mały kawałek ogórka zniszczy wit.C w kilku kilogramach pomidorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. pierwszy raz o czymś takim słyszę , może rzeczywiście tak jest , jednak nie zagłebiałam się w ten temat . W każdym bądź razie zamiast pomidora czy ogórka może Pani użyć innych warzyw np. papryki :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Dzis gosci pani przepis na moim stole ;)

    OdpowiedzUsuń