poniedziałek, 2 marca 2015

Kotlety jaglane z sosem pieczarkowym

Wracając dzisiaj na mieszkanie , zajrzałam do skrzynki na listy i znalazłam tam - ulotki z Mc Donalda ! Oooo zgrozo :)  Tak bardzo miałam ochotę na takiego hamburgera , więc pomyślałam czemu sama sobie takie nie zrobię . Chciałam zrobić bułeczki jak również kotlety , dodać sałatę , pomidora jednak po prawie 2 godzinnym przygotowywaniu bułek nie wyszły mi ! :( Troszeczkę się zdenerwowałam, lecz nie poddałam się do końca i zrobiłam same kotlety z sosem pieczarkowym . Co prawda nie były to moje wymarzone zdrowe hamburgery .. ale i tak fajnie smakowały:)





Składniki :
- 1/2 szklanki nieugotowanej kaszy jaglanej
- 6 dużych pieczarek
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 3 łyżki musztardy francuskiej
- pół szklanki sezamu
- oliwa
- przyprawy ( pieprz czarny , sól, ostra papryka. zioła prowansalskie, kurkuma )


Sos :
- 8 pieczarek
- 1 cebula
- 3 łyżki śmietanki 30 % ( możecie zastąpić jogurtem naturalnym )
- pieprz czarny , sól
- koperek do posypania


                 


Przygotowanie :
Gotujemy kaszę jaglaną około 20 minut z dodatkiem odrobiny soli . Cebulę , czosnek kroimy w kostkę i smażymy na rozgrzanej patelni z dodatkiem 1 łyżki oliwy . Po okołu 1 minucie dodajemy pokrojone pieczarki . Przyprawiamy solą , pieprzem i ostrą papryką . Gdy całość już się usmaży przekładamy do osobnej miseczki .

Ugotowaną kaszę jaglaną wrzucamy  do pieczarek , cebuli i czosnku . Dodajemy 3 łyżki musztardy ,szczyptę ziół prowansalskich , kurkumy , odrobinę pieprzu i pół szklanki sezamu  . Wszystko razem mieszamy a następnie blendujemy .

Formujemy kotlety i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia .
Pieczemy około 30 minut w temperaturze 100 stopni .

Po wyciągnięciu z piekarnika polewamy sosem i jemy ! :) Smacznego !

SOS:
Kroimy cebulę i pieczarki . Smażymy wszystko na rozgrzanej patelni z dodatkiem oliwy . Gdy warzywa nieco zmiękną przyprawiamy je i dodajemy 3 łyżki śmietanki . A następnie posypujemy koperkiem :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz