piątek, 6 lutego 2015

Sałatka brokułowa

Witam kochani :) Jak Wam mija piątkowy wieczór? Ja niestety siedzę przed stertą notatek i przygotowuję się na jutrzejsze egzaminy ;/  Powiedziałam sobie , że na dzisiaj już dość uczenia się..... , ile można siedzieć przed książkami ! Poszłam sobie zatem  do kuchni , otwarłam lodówkę i nie wiele w niej było ( tak nauka całkiem mnie pochłonęła ), ale mimo to znalazłam składniki na dietetyczną sałatkę , musiałam jedynie biec do sklepu po brokuła i szynkę :) Gdy ją zjadłam - od razu poprawił mi się humor :)


Składnik na sałatkę:
- 1 brokuł
- 1 puszka czerwonej fasoli
- pół cebuli czerwonej ( można użyć zwykłej )
- 2 jajka
- 20 dag szynki ( ja użyłam szynki gotowanej z kurczaka )
- garść nasion słonecznika łuskanego
-  szczypiorek
- przyprawy ( czosnek granulowany, pieprz czarny , sól , pietruszka , zioła prowansalskie )

Składniki na sos :

- pół jogurtu natualnego
- szczypiorek ( 1 pęczek )
- odrobina oliwy
- sok z cytryny

- przyprawy do smaku ( pieprz czarny , sól , odrobina kurkumy i ostrej papryki (optymalnie)

Przygotowanie :
Gotujemy różyczki brokuła  we wrzącej i osolonej wodzie aż będą miękkie. Nastawiamy również jajka , aby ugotowały Nam się na twardo.
Kroimy w tym czasie cebulę , szynkę  i szczypiorek , wsypujemy do dużej miski. Gdy Jaja i brokuły są już gotowe , kroimy jaja w kostkę a z brokuła odcedzamy wodę  i wrzucamy go  do miski wraz z jajkiem , cebulą szynką  i szczypiorkiem .
Myjemy dokładnie fasolę czerwoną i dodajemy do pozostałych składników .  Na koniec wszystko doprawiamy ulubionymi przyprawami i posypujemy nasionami słonecznika .

SOS :
Na początku kroimy szczypiorek , i mieszamy razem z jogurtem naturalnym , po czym wyciskamy sok z cytryny i doprawiamy naszymi ulubionymi przyprawami . Jest to zamiennik majonezu :)  Jak dla mnie fajnie łączy się sałatką, jednak mój chłopak powiedział , że woli wersję bez sosu .
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz