wtorek, 10 lutego 2015

Cukiniowe spaghetti .

Hej :) W końcu mam swój upragniony dzień wolny:)  Z racji zbliżających się walentynek postanowiłam zrobić swojemu ukochanemu , jego ulubione danie  - spaghetti , jednak w trochę innej wersji niż zazwyczaj jadał . Pewnie wielu z Was spędzi tegoroczne walentynki jedząc kolację z ukochaną osobą , dlatego naprawdę fajnym pomysłem jest zrobienie takiego oto spaghetti i gwarantuję , że wasza sympatia będzie zachwycona smakiem i kreatywnością tego dania .
Oczywiście nie musi być to tylko " danie dla zakochanych " :) każdy singiel czy singielka powinien wypróbować tego przepisu naprawdę smakuje rewelacyjnie  . Zrobiłam go dzisiaj w sumie pierwszy raz, ale na pewno będę jeszcze do niego wracać . Z góry przepraszam , za złą jakość zdjęć ale niestty robiłam je późnym wieczorem .





Składniki :
- 2 małe cebule
- 2 ząbki czosnku
- 1 duża cukinia ( lub dwie mniejsze ) 
- 1 opakowanie szpinaku mrożonego
- 12 małych pieczarek
- oliwa do smażenia
- makaron pełnoziarnisty ( ja użyłam makaronu lubella  )
- pół kostki sera feta
- 1 łyżka śmietany 18 % ( opcjonalnie )
- garść świeżej bazylii
- przyprawy ( pieprz czarny , sól, koperek suszony , zioła prowansalskie , czosnek granulowany )
- opcjonalnie nasiona słonecznika do posypania


Przygotowanie :
Do osolonej i gotującej się wody wsypujemy makaron i gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Po ugotowaniu odcedzamy makaron i przemywamy go zimną wodą a następnie odstawiamy na bok .

Kroimy cebulę i czosnek w kostkę i wrzucamy  na rozgrzaną patelnie z dodatkiem 1 łyżki oliwy . Pieczarki dokładnie myjemy i kroimy po czym dodajemy do cebuli i dusimy jakieś 5 minut aż warzywa zmiękną .

Na drugą patelnie dajemy szpinak ( ja niestety znalazłam tylko mrożony w moim osiedlowym super markecie ) i rozmrażamy go co chwilę mieszając . Na pewno pojawi się trochę wody dlatego , dusimy go po przykryciem aż woda odparuję .
Do szpinaku dodajemy naszą cebulkę wraz z pieczarkami oraz czosnkiem  , mieszamy całość doprawiamy pieprzem , solą , czosnkiem granulowanym , ziołami prowansalskimi ,koperkiem wszystko razem mieszamy żeby ładnie Nam się połączyło dodajemy ser feta ( kroimy go wcześniej w kostkę )  i dosłownie 1 łyżeczkę śmietany 18 %  i dusimy jeszcze jakieś 5 minut, żeby wszystko się ładnie połączyło.

Cukinie dokładnie myjemy i za pomocą obieraczki robimy cienkie paseczki . Gdy już  " cukiniowe nitki " będą gotowe , posypujemy je solą i odstawiamy na 10 minut , aby nieco zmiękły .

Po upływie czasu do szpinakowego sosu wsypujemy cukinię . Na talerz układamy makaron pełnoziarnisty i polewamy to sosem szpinakowym wraz z cukinią . Na koniec siekamy , drobno liście bazylii i posypujemy całość . Ja dodałam jeszcze nasiona słonecznika :)

Wychodzi Nam z tego porcja dla dwóch osób , danie jest naprawdę syte i bardzo smaczne . Jestem pewna , że każdemu zasmakuje :)

Miłego dnia i smacznego:)






3 komentarze: