piątek, 27 marca 2015

Krem z pomidorów i papryki czerwonej z dodatkiem bazylii

Witajcie moi mili :) Za oknem widać już pierwsze oznaki wiosny , słoneczko świeci i aż chce się żyć , wyjść z domu i rozkoszować się tą piękną pogodą ! Wiosna to moja ulubiona pora roku , wszystko wtedy nabiera barw , kolorów , nie jest już tak szaro i pochmurnie jak do tej pory .
Ale do rzeczy , dzisiaj miałam ochotę na zupę pomidorową - taką jaką robiła mi kiedyś moja mama . Jednak jak zawsze trzeba było ją troszkę zredukować , żeby nie była taka kaloryczna chociażby .
I tak oto powstał krem z pomidorów i papryki czerwonej z dużą ilością ziół i bazylii . Jest bardzo smaczna i pięknie pachnie .

                                                 



Składniki: ( na około 5 porcji )
- 1 cebula
- 2 puszki pomidorów krojonych
- 1 duża czerwona papryka
- 1 ząbek czosnku
- 0.5 l bulionu warzywnego
- oliwa do smażenia
- 2 marchewki z bulionu
- 1 pietruszka z bulionu
- opcjonalnie 2 łyżki śmietany 18 %
- przyprawy : 4 łyżki otartej bazylii , 1 łyżka ziół prowansalskich , 2 łyżki czerwonej ostrej papryki , 2 łyżki czarnego pieprzu , pół łyżeczki soli ,  1 łyżka koperku suszonego.

Przygotowanie :
 Cebulę i czosnek pokrojony w kostkę podsmażamy na dużej patelni z dodatkiem oliwy. Gdy już nieco zmiękną dodajemy pokrojoną paprykę a chwilę pózniej 2 puszki pomidorów .
Przyprawiamy 1 łyżką bazylii , odrobiną pieprzu , ziół prowansalskich i 1 łyżką ostrej czerwonej papryki . Dusimy wszystko około 5 minut .

Następnie zawartość patelni wrzucamy do bulionu warzywnego w którym gotowały się marchewki i pietruszka , a następnie dodajemy resztę przypraw i 2 łyżki śmietany 18 % ( opcjonalnie ) . Gotujemy całość mieszając około 20 minut a następnie blendujemy wszystko na krem .

Ja posypałam sobie zupkę nasionami słoneczniki i zjadłam ją z 1 kromeczką chleba . Można również podać z makaronem pełnoziarnistym lub kleksem jogurtu naturalnego .

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz